Friday, August 10, 2007

I am the door of the sheep. All others, as many as have come, are thieves and robbers

John, Chapter 10, 7-9:
Jesus therefore said to them again:
Amen, amen I say to you, I am the door of the sheep. All others, as many as have come, are thieves and robbers: and the sheep heard them not. I am the door. By me, if any man enter in, he shall be saved: and he shall go in, and go out, and shall find pastures.

Christ the Good ShepherdDixit ergo iterum Iesus:
Amen, amen dico vobis: Ego sum ostium ovium. Omnes, quotquot venerunt fures sunt et latrones, sed non audierunt eos oves. Ego sum ostium; per me, si quis introierit, salvabitur et ingredietur et egredietur et pascua inveniet.

Entonces Jesús les dijo de nuevo: «En verdad, en verdad os digo: yo soy la puerta de las ovejas. Todos los que han venido delante de mí son ladrones y salteadores; pero las ovejas no les escucharon. Yo soy la puerta; si uno entra por mí, estará a salvo; entrará y saldrá y encontrará pasto.

Allora Gesù disse loro di nuovo: "In verità, in verità vi dico: io sono la porta delle pecore. Tutti coloro che sono venuti prima di me, sono ladri e briganti; ma le pecore non li hanno ascoltati. Io sono la porta: se uno entra attraverso di me, sarà salvo; entrerà e uscirà e troverà pascolo.

Daher sagte Jesus wiederum zu ihnen: "Wahrlich, wahrlich, Ich sage euch: Ich bin die Türe zu den Schafen; alle, die bisher gekommen, sind Diebe und Räuber, und die Schafe hörten nicht auf sie. Ich bin die Türe; wer durch mich hineingeht, der wird selig werden; er wird ein- und ausgehen und wird Weide finden."

Jésus dit encore: «Oui, je vous le déclare, c'est la vérité: je suis la porte de l'enclos des brebis. Tous ceux qui sont venus avant moi sont des voleurs, des brigands; mais les brebis ne les ont pas écoutés. Je suis la porte. Celui qui entre en passant par moi sera sauvé; il pourra entrer et sortir, et il trouvera sa nourriture.»

No comments: